top of page
  • תמונת הסופר/תמגי בן יהודה

התחזקתי מסיפורה של א

עודכן: 10 באוק׳ 2020

הגעתי לאימון אישי בעקבות משבר רב חזיתי. משבר ביחסי העבודה שלי עם הבוס, הוביל אותנו לשיחה קשה בה הוא דרש שיפור מיידי שהאלטרנטיבה שלו היא ללכת הביתה. קיבלתי את זה קשה וחזרתי הביתה מוכה.ציפיתי מבן זוגי לתמיכה רגשית לאחר השיחה הזו, אך במקום זה קיבלתי תחליף מתסכל שהחריף את המשבר עוד יותר – ביקורת מחלישה.


המשבר העמיק גם לרובד הזוגי, ומכאן קצרה הדרך לכל שאר מעגלי החיים. המשבר הזה לא בא בהפתעה, הוא היה תוצאה צפוייה של תהליך שנמשך כמה שנים. תיסכול בעבודה, תקשורת זוגית לקוייה, וחוסר יכולת שלי לקחת החלטות קשות ולעמוד מאחוריהן.התכנסתי בעצמי מוכה, פגועה, וללא תמיכה של אדם קרוב. ליקקתי פצעים, ריחמתי על עצמי, וכשהבנתי שמיציתי את תקופת המיסכנות, החלטתי לחפש לעצמי מישהוא שיקשיב ויכיל אותי, ויעזור לי להתמודד ולעמוד על הרגליים.


אל האימון האישי הגעתי די במקרה, תוך כדי שיטוט באינטרנט. החלטתי פשוט לנסות ולקפוץ לבריכה הזו. בפגישה הראשונה סיפרתי את הסיפור שלי, ומטרת בואי – לשפר את יחסי העבודה שלי, ולקבל את ההכרה המגיעה לי מן הממונים עלי בעבודה.את התהליך בעבודה התחלתי עוד לפני האימון בעצמי.


הייתי מכוונת מטרה והמיקוד עבד טוב. השיפור ניכר מיום ליום. באימון התברר שהבעייה הקשה יותר נמצאת ברובד הזוגי. במהלך הפגישות עברנו דרך ארוכה. ניתוח של המצב היום: הציפיות והאכזבות שלי, התסריטים הקבועים שגורמים לנו למשברים.


קיבלתי כלים נקודתיים שעזרו לי להיות יותר ברורה ותכליתית בניהול הזוגיות.ואז היה ריב גדול, ובעקבותיו התסריט הקבוע: הוא מודיע שנגמר ועוזב את הבית, אנחנו לא מדברים כמה ימים, אני מתבשלת עם עצמי ולא לוקחת החלטות, מבהירה לו שאני אוהבת אותו, אבל בתוכי לא בטוחה שרוצה שיחזור, הוא חוזר, ו...בפעמים קודמות היינו חוזרים לשגרה הרגילה בנקודה הזו.אך הפעם החלטתי וביצעתי.


הודעתי לו שאני רוצה להפרד כי אני לא רואה סיכוי להמשך תקין של המערכת שלנו. הייתי מסוגלת לצעד הזה בגלל הכוחות שחוזקו במהלך האימון.זה היה המשבר הזוגי הראשון שבו יכולתי להגיד לעצמי שאני לא מפחדת להשאר לבד.שלהמשיך כמו שזה עכשיו זה לא טוב, ולהשאר בלעדיו זו אפשרות טובה יותר.אני יכולה לנהל את החיים שלי טוב, ולהנות מהם גם בלעדיו. באימון פיתחתי ביטחון בעצמי, והוא זה שאיפשר לי את התפנית הזו.


בסופו של דבר לא נפרדנו. חזרנו לחיות בזוגיות שונה. בן זוגי הצטרף למספר פגישות אימון במהלכן רכש גם הוא כלים שעזרו לנו לשפר את התקשורת הזוגית.הכלי המשמעותי ביותר שאני רכשתי לעצמי הוא ביטחון בעצמי.היום אנחנו מנהלים מערכת נכונה יותר שיש בה הקשבה וכבוד הדדי, רגישות, ושקיפות.


האימון היה בשבילי אבן חשובה בחיים, הוא עזר לי לצאת ממעגלים בלתי פוסקים של משברים.אך אסור לטעות ולחשוב שהעבודה נגמרה. כמו אצל ספורטאים, יש לטפח ולחזק את האזורים החלשים בחיים ללא הפסק ולא להכנס לשאננות פאסיבית.​



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page